1. Generelle vilkår ved retur av varer til Bibelselskapet
- Varen må være ubrukt og i samme stand som da kjøper mottok den. Bokhandlere må være særlig oppmerksom på å fjerne eventuelle prislapper fullstendig på en måte som gjør at omslaget ikke skades.
- Ved kjøp av Lyd-CD, CD-rom eller DVD kan kun varer med ubrutt plastforsegling returneres. Det er ikke angrerett på kjøp av elektroniske produkter, herunder lydfiler til nedlasting.
- Kunder som bestiller feil eller kansellerer kjøpet av en bok eller bøker med navnepreg vil bli fakturert for de faktiske merkostnader dette påfører Bibelselskapet.
- Ved retur skal varen pakkes inn like godt som da den ble mottatt. Bruk ny og ubrukt emballasje slik at boka/bøkene ikke skades i transporten. For å unngå støtskader må det ikke være tomrom i kassene, de må være helt fylte før de sendes.
- Dersom varen er påført skade under transporten, skal mottaker sende reklamasjon til transportselskapet Posten eller Bring.
Feilsending kan forekomme både på grunn av mangelfull adresse eller at samme boken er utgitt både på bokmål og nynorsk. Kunden dekker selv returfrakten dersom bøker er bestilt i feil målform eller med ufullstendig leveringsadresse i forhold til bestillingen/ordrebekreftelsen. - Bibelselskapet erstatter omkostningsfritt varer med feiltrykk, andre defekter og navn som er preget feil i forhold til ordrebekreftelsen. Ta i slike tilfeller kontakt med lageret (tlf 47 97 64 98) eller ordrekontoret (tlf 47 97 64 93) for å avtale retur og få tilsendt returlapp med frakt som er forhåndsbetalt av Bibelselskapet.
All retur av bøker skal skje til Bibelselskapet, Gamle Sånervei 119, 1827 Hobøl
- Kunder uten fast avtale og som handler på nett har 14 dagers angrefrist.
Bokhandlere har egne regler for returrett. For øvrig gjelder samme vilkår som beskrevet ovenfor. Retur av varer som ikke skyldes feil og mangler må avtales med forlaget og forhandleren dekker i slike tilfeller returfrakten.