Kjøps- og leveringsvilkår

Bibelselskapet står ansvarlig for salget gjennom nettbutikken på bibel.no, og tilbyr deg som kunde kjøps- og leveringsvilkår som følger gjeldende lover og regler for kjøp og salg.

1. Generelle vilkår ved retur av varer til Bibelselskapet

  • Varen må være ubrukt og i samme stand som da kjøper mottok den. Bokhandlere må være særlig oppmerksom på å fjerne eventuelle prislapper fullstendig på en måte som gjør at omslaget ikke skades.
  • Ved kjøp av Lyd-CD, CD-rom eller DVD kan kun varer med ubrutt plastforsegling returneres. Det er ikke angrerett på kjøp av elektroniske produkter, herunder lydfiler til nedlasting.
  • Kunder som bestiller feil eller kansellerer kjøpet av en bok eller bøker med navnepreg vil bli fakturert for de faktiske merkostnader dette påfører Bibelselskapet.
  • Ved retur skal varen pakkes inn like godt som da den ble mottatt. Bruk ny og ubrukt emballasje slik at boka/bøkene ikke skades i transporten. For å unngå støtskader må det ikke være tomrom i kassene, de må være helt fylte før de sendes.
  • Dersom varen er påført skade under transporten, skal mottaker sende reklamasjon til transportselskapet Posten eller Bring.
    Feilsending kan forekomme både på grunn av mangelfull adresse eller at samme boken er utgitt både på bokmål og nynorsk. Kunden dekker selv returfrakten dersom bøker er bestilt i feil målform eller med ufullstendig leveringsadresse i forhold til bestillingen/ordrebekreftelsen.
  • Bibelselskapet erstatter omkostningsfritt varer med feiltrykk, andre defekter og navn som er preget feil i forhold til ordrebekreftelsen. Ta i slike tilfeller kontakt med ordrekontoret (e-post [email protected] eller tlf 47 97 64 93) for å avtale retur og få tilsendt returlapp med frakt som er forhåndsbetalt av Bibelselskapet.
    All retur av bøker skal skje til Sentraldistribusjon AS.
    • Retur fra privatpersoner: Sentraldistribusjon AS, 0540 Oslo.
      Bruk "Pakke i postkassen" som leveringsmåte.
      Retur fra firmakunder: Sentraldistribusjon AS, c/o Logistikksenter Oslo, 0075 Oslo.
      Bruk "Pakke til bedrift" som leveringsmåte.
  • Kunder uten fast avtale og som handler på nett har 14 dagers angrefrist.

Bokhandlere har egne regler for returrett. For øvrig gjelder samme vilkår som beskrevet ovenfor. Retur av varer som ikke skyldes feil og mangler må avtales med forlaget og forhandleren dekker i slike tilfeller returfrakten.

2. Du har krav på å få levert rett vare på rett sted og til rett tid

  • Produktet skal være uten feil og mangler.
  • Er produktet en bok som foreligger både på bokmål og nynorsk, skal boken leveres på den målformen som er angitt på ordrebekreftelsen. Du er selv ansvarlig for å sjekke at boka/bøkene er bestilt i korrekt målform.
  • Er det bestilt navnepreg på en bok, skal boka leveres med nøyaktig de samme opplysninger som fremkommer av ordrebekreftelsen. Datoformat og bokstavtyper bestemmes av trykkeriet etter ønske fra kunden. Leserforum-rabatt gjelder ikke ved kjøp av navnepreg.
  • Varen vil bli postlagt 1-3 arbeidsdager etter bestillingsdato.
  • Ved navnepreg skal det beregnes ekstra produksjonstid i tillegg til vanlig leveringstid.
  • Kunden er ansvarlig for å oppgi fullstendig leveringsadresse og Posten/Bring sørger for at varen kommer fram til den leveringsadressen som står på ordrebekreftelsen.
  • Kunden velger selv leveringsmåte ut fra de opplysninger Posten/Bring har gitt om leveringstid. Bibelselskapet kan ikke holdes økonomisk ansvarlig for eventuelle tap som påføres kunde som følge av forsinket levering.

3. Betalingsvilkår

  • Elektroniske produkter skal alltid betales med kort.
  • Kunder i utlandet skal alltid betale med kort.
  • Privatkunder i Norge kan velge mellom betaling med kort eller betaling via VIPPS. Menigheter kan også betale med faktura.
  • Forfalt faktura kan ilegges purregebyr.
  • Etter ny purring vil fakturabeløpet bli sendt til inkasso og kunden vil sperres for fremtidig kjøp på vanlige vilkår.

4. Utfyllende bestemmelser

5. Returadresse:

Retur fra privatpersoner: Sentraldistribusjon AS, 0540 Oslo.
Bruk "Pakke i postkassen" som leveringsmåte.

Retur fra firmakunder: Sentraldistribusjon AS, c/o Logistikksenter Oslo, 0075 Oslo.
Bruk "Pakke til bedrift" som leveringsmåte.

Har du allerede betalt fakturaen må du oppgi kontonummeret ditt slik at vi har muligheten til å overføre penger til din konto.